luni, 6 august 2007

Ziua 3. Parabola

Deunazi mi-am amintit de o familie numeroasa care plecase pe un drum lung. Isi jurasera ca vor ramine impreuna orice s-ar intimpla. Calea pe care apucasera nu era insa una a placerii si usurintei. Au aparut obstacole si zei potrivnici. Capriciosi si plictisiti, dar avind avantajul puterii, acestia s-au decis ca-i vor supune la incercari. Au fost infometati, insetati si impinsi la limita. Capul familiei ii mobiliza insa amintindu-le ca au plecat catre mai bine si catre a fi mai buni. Uitasera toti ce e acel mai bine si drumul devenise din cale, scop. Din unealta se transformase in tel. Au ajuns mai intii la o cascada si zeii le-au cerut ofranda pentru a o putea depasi. Liderul a sacrificat batrinii spunindu-le ca, oricum, calea vietii lor este mai scurta. Dar intelepciunea? au intrebat ei inainte de a fi inghititi de viltoare. Mai putini, s-au aflat apoi drumetii in fata unei prapastii unde, iar, zeii au cerut un sacrificiu. Parintele s-a intors atunci catre copiii sai si le-a cerut sa sara pentru ca ei nu au cunoscut inca viata si nu o vor regreta. Din hau s-au auzit ultimele lor cuvinte: dar viitorul, tata? Doar cu femeia lui, barbatul a ajuns apoi la poalele unui munte iar vocea zeilor a tunat din nou cerindu-i sa aleaga. S-a intors catre femeie si i-a spus sa se sacrifice pentru ca ea nu ar avea oricum puterea sa urce. Si speranta? i-a mai strigat ea in urma. Ajuns pe culme, barbatul astepta un semn de marinimie din partea zeilor pe care ii simtea potrivnici. Si nu intelegea de ce. Ofrande doar daduse. Si iata, el ajunsese in virf! A implorat un semn. O voce a rostit atunci din ceruri catre el: Esti slab, omule si pentru asta vei ramine aici, pe veci inghetat.

22 de comentarii:

natriuclor spunea...

cam multe frustrari

Lyna spunea...

ce om egoist era tipu' ala .. uite de asta s-au imbogatzit unii in romania .. pt ca reprezentau ceva , cum omul reperzenta familia sa si s-a gandit numai la persoana lui uitandu-i pe ceilaltzi .. de ar putea cineva sa le deschida ochii si astora care sacrifica vietzii in fiecare zi pt binele fundului lor ..

Relaxedman spunea...

Te face sa te gandesti la cei care calca zilnic peste cadavre ca sa-si atinga scopul. Si la cat de multi sunt ei...

Dima Marizio spunea...

... dar victoria? nu are nici o valoare pentru noi daca nu e recunoscuta de "zei"... ?

B. spunea...

In gestul de a scrie se pot gasi multe explicatii si multe consonante. Eu il privesc ca un act de generozitate. In sensul asta, imi place sa cred ca nu o sa faci rabat de la calitate doar din simplul motiv de a schimba celuloza cu web-ul.

cavalerul alb spunea...

O parabola despre pretul platit succesului. Te intrebi care succes?
Ai succes dar pentru asta renunti la Spirit (batrani), la Suflet (sotie) si la Fizic (copii).
Si atunci ce ramane?
In realitatea cotidiana e vorba insa numai despre renuntarea la suflet.Sunt oamenii inteligenti si frumosi dar care n-au suflet.Sunt oameni lipsiti de inima, de iubire. Astia au probleme psihice.
Inapoi la parabola.
Individul n-a ramas in varful muntelui, i-au facut vant jos s-o ia de la capat pana ii va conduce pe toti in varf.
Liderul trebuie sa isi ajute semenii sa se ridice si nu sa se ridice el pe spinarea lor.

Anonim spunea...

Au plecat la drum impreuna, dar in fata greutatilor au uitat care era scopul final. Au uitat ca ideea de mai bine nu inseamna singuratate..
Drumul spre succes nu e intotdeauna cel mai usor...depinde de fiecare cum intelege succesul si alaturi de cine..

Mi spunea...

Pacat ca nu postezi mai des...

Wilkins Micawber spunea...

Doamna Stoicescu,

Poate nu sunt chiar la subiect, dar va recomand postarile foarte interesante de pe doua bloguri:

www.ce-am-mai-citit.blogspot.com

si

www.camera-de-garda.blogspot.com

Multumesc si succes!

Nicole Florian spunea...

Doar 3 zile? Atat? Asta a fost tot?

mitica spunea...

Nu conteaza unde ai ajuns, ci doar ceea ce ai lasat in urma ta.

Desene Animate spunea...

Nu este part-time job domnisoara.Postezi rar.blogul e jurnal , uneori intim , dar tu ne arati...si ceea ce ne arati este ca trec multe zile de repaos pana sa traiesti cu adevarat o zi!Dar oricum... poate data viitoare o sa ma fascinezi scriind despre holul secret al antenei 1 :)...pana atunci:Salutari cu praf de cord(ialitate)

maia spunea...

Nu ma pricep la blogg-uri. N-am vazut pe acest blogg comentarii pe marginea separarii de iubitul tau dar nu stiu unde sa-ti scriu ca sa fiu sigura ca citesti. Am auzit niste zvonuri despre o femeie care ar fi fost cu valentin in excursia aceea din orient. M-a deranjat teribil mojicia si jegul sufletesc al unor oameni care arunca vorbe aiurea, fara sa aibe o farama de consederatie ptr oamenii asupra carora vorbelor lor idioate pot avea consecinte dureroase. Sunt un om foarte ocupat si mai putin la curent cu barfele mondene. Intamplator cunosc detalii despre calatoria lui in Israel si am convingerea 100% ca tot ce s-a spus legat de o femeie care l-ar fi insotit sunt aberatii. Imi pare rau ca nu pot sa-ti spun mai multe aici, insa daca te-a framantat vreun pic subiectul, lasa-ma sa stiu, fiindca meriti liniste sufleteasca si sa afli adevarul.Iti doresc multe bucurii si o viata excelenta.(chiar cred ca le meriti)

cavalerul alb spunea...

Sandra mai ai vesti de la familia asta? Pacat ca n-am mai auzit nimic de ei. Cred ca s-au mutat pe muntele vecin. Da sigur ii gasesti pe Vezuviu, ori Krakatoa. Acolo experientele sunt cu atat mai mult cutremuratoare. Dar macar ai parte de artificii in noapte, jerbe de foc...Mai nasol e ca te silesc sa iti pui cenusa in cap... Dar nu-i nimic e o sauna sus in varf, pe unde ies aburii.
Asa ca daca nu mai vrei sa scri aici ma poti angaja pe mine, ca eu ii pot ametii pe toti, desi n-au baut, ii pot tine cu rasuflarea taiata felii, facuta zdrente. Pot bate campii, ce spun eu, pot bate chiar si dealurile.
Secretul este masina fermecata de scris povesti aiuritoare pe care o tin sus in pod. Cand ii dau drumul, e in cadere libera (exista si o alta cadere ocupata cu diverse lucruri)
Pe curand, pe mai tarziu ori pe mai devreme, depinde de cum privesti lucrurile sau cum te privesc ele pe tine.

Lasati-va aici comentariul si paltonul si portofelele, lasati-va de bascalie. Asta-i tot. Ar fi urmat ziua "Z" dar nu se mai poate ca de acum e noapte. Asta-i urmatorul titlu: "Noaptea 1. Haos in bezna".
Adio Sherezada, craiasa povestilor si regina noptilor.

Raceala s-a ivit intre noi, nu mai simt la fel, ceva s-a spart, ceva s-a rupt, poate e sufletul meu.

Sunt racit imi cuge nasul,
Simt nevoia sa-mi dreg glasul
Si sa va spun in loc de final:
"In schimbul regatului meu dati-mi un Cal!"

S-a dus ca autobuzul 141...
N-are nimic, peste o ora mai vine unu

gura spurcata spunea...

Macte! mercur.Fara comentarii... citez din profilul Sandrei:''Aici nu vreau sa respect reguli,vreau doar sa va respect pe voi.S'' .Mah sa moara trei vecini,ce dovada de respect... Auzi 'colo :''Nu-mi place sa ma descriu,imi place sa scriu.'' Waw,pai atunci de ce nu scrii Sandruca?Ti-e frica de noi?Nu muscam!
Uite ca se apropie sarbatorile de iarna si vroiam sa iti urez un Craciun fericit , un An Nou mai bun ,plin de bucurii si impliniri,si mult ajutor de la Dumnezeu in tot ceea ce iti doresti si vrei sa faci.
Mdah... suna banal nu?Ma rog... ma asteptam si eu la un mesaj similar din partea ta.Macar asaaaa... de dragul uzantei.
Da, multumesc frumos pentru respectul pe care nu-l arati.Multumesc frumos pentru urarile calde de sarbatori pe care nu ni le-ai trimis,si multumesc frumos pentru gramada de chestii interesante pe care vrei sa le scrii aici pe blog si nu le-ai scris.Cam atat pentru azi... Merg sa-mi fac maca-maca in baie dupa usa ca e mai interesant... Hm!

gura spurcata spunea...

Ok,Ok imi cer iertare daca am fost magar.Poate ca nu trebuia sa fiu atat de obraznic dar incercam sa iti starnesc o reactie,macar de furie:)))Poti sa te superi pe mine,poti sa arunci cu noroi,poti sa scuipi venin, dar te rog, macar nu ma lasa sa cred ca ti-ai facut o publicitate ieftina cu un blog pe care ai postat de trei ori intr-un an.Acesta este ultimul meu comentariu pe acest blog.Voi mai intra aici doar daca ma inviti si daca ai la ce.Numai bine.

Andreea spunea...

Salut Sandra!
Comentariul nu este pentru aceasta intrare, ci pentru tine, asa cum te-am vazut la Agentul VIP. Esti o profesionista desavarsita si chiar era momentul sa mai lasi sa "transpire" prin ecran si omul Alessandra Stoicescu.
Momentul in care te-am vazut mi-a schimbat oarecum viziunea asupra vietii, tinand cont de faptul ca te-am urmarit intr-un moment de cumpana al vietii mele si fiecare cuvant pe care il rosteai avea o insemnatate aparte in mintea mea, raportandu-ma la experienta mea de pana acum.
Esti un om grozav si ma bucur ca ai oferit posibilitatea celor care au avut ochi de vazut, sa vada acest lucru.
Iti doresc mult succes si determinare in continuare!!!

Puiu spunea...

Buna Alessandra,

As vrea sa iti trimit un email ceva mai personal dar nu am reuist sa gasesc o adresa de email care sa fie a ta personala sau una macar pe care o verifici tu. Vad ca nici blogul nu il accesezi fregvent asa ca daca vrei poti sa imi dai tu* un email la suntpuiu at yahoo dot com :)

O zi frumoasa ca tine.
*(dvs)

Cristina DRagomir spunea...

scopul scuza mijloacele dar de cele mai multe ori pot exista si alte mijloace numai k mintea omului le alege pe alea pe care i le vara necuratu mai degraba in cap

yesterdayman spunea...

Povestea ta mi-a trezit amintiri - cand au trecut oare 12 ani? Atunci, cand Internetul era inca o necunoscuta in tara noastra fara apa calda, Maggy deschidea drumul jurnalului pe net asa cum nu l-am mai intalnit la nimeni.
Atunci era http://www.kia.net/maggy. Acum e numai http://www.fray.com/hope/touched/index.html.
E adevarat ca noi toti avem fiecare propria poveste de spus si o spunem sau nu... Fa-o, si fa-o mult mai serios! Bafta...

snowalker spunea...

Exista mult sacrificiu in viata. Depinde acum ce sacrificam. Familia sau pe noi insine? Si apoi dupa toate e important cu ce ramanem. Daca ajungem numai noi singuri la urma, degeaba mai ajungem.

Dan Gheorghe spunea...

o poveste din care numai cine are suflet poate intelege ceva...